Welkom, Gast

Het zit niet altijd mee.....
(1 bekijken) (1) Gast
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Het zit niet altijd mee.....

Het zit niet altijd mee..... 01 okt 2014 20:46 #1

Het zit niet altijd mee als treinspotter. Ben je een weekje in Karinthië, wil je natuurlijk een plaatje hebben van de wegenwacht-1216, want die woont daar. Gelukkig maakt de ÖBB het gemakkelijk met de Lokfinder, hier staat de omloop in van alle pretstieren dus je kan per dag bekijken of er nog een leuke Stier in de buurt komt en daar kan je een beetje op plannen. Voor de wegenwacht-1216 stond er steeds "Keine Angabe", dan blijft er tijd om dingen te doen als met een stoomboot over de Wörthersee, of naar de roofvogelshow bij Villach.

IMG_3775.JPG

IMG_3947a.jpg

Op de laatste dag dat we er waren stond er plotseling; Rosenbach v 14.30 naar Villach, hij leeft nog. Dus die middag ruim op tijd naar Faak am See, een dorp halverwege de grens en Villach want daar staat de zon gunstig om die tijd. Ruim op tijd was wel nodig want het moest een goederentrein zijn, iets anders rijdt daar niet met ÖBB-Stieren, en de tijden van goederentreinen moet je altijd met een uurtje speling nemen. Op zich was het geen straf daar een uurtje te zitten want het was windstil en 21 graden, een puzzelboekje mee en dan wachten op de dingen die gaan komen. Om 14.39 kwam het uitrijsein richting Villach veilig, en even later was er gerommel in de verte te horen, door een rij bomen was er nog niets te zien. Het zou toch niet.....
Even later kwam er een loc in beeld maar dat was een 1144, dat was hem dus niet. Toen de trein dichterbij kwam was het hem dus wel alleen met voorspanloc en dat was dus knap kl.....

IMG_4095.JPG

Dan maar naar het rangeerstation Villach Süd, via een sluipweggetje kon je daar vlak bij de locsporen komen. Het duurde een half uurtje, daar kwam het duo maar daar heb je op dat tijdstip knal-tegenlicht en hoewel de mcn de karren netjes doortrok werd het toch een plaatje van likmedingetje

IMG_4109.JPG

Het zit niet altijd mee. Wordt misschien vervolgd.

Ron

Deze bijdrage kan tikfouten bevatten. Deze zijn over het algemeen onschuldig en zijn slechts bedoeld als tijdverdrijf voor diegene die hier naar zoeken. Als ze echter bij u ontstemming opwekken dient u contact op te nemen met uw arts of psychiater.
Laatst bewerkt: 01 okt 2014 21:10 Door Taurusfan.

Re: Het zit niet altijd mee..... 26 aug 2015 20:21 #2

Mannheim Hbf, 23 aug 17.40 uur

IMG_5753.JPG

Mannheim Hbf , 23 aug 17.41 uur

IMG_5757.JPG

Als die 103 nou eens 2 min te laat was geweest.........

Ron

Deze bijdrage kan tikfouten bevatten. Deze zijn over het algemeen onschuldig en zijn slechts bedoeld als tijdverdrijf voor diegene die hier naar zoeken. Als ze echter bij u ontstemming opwekken dient u contact op te nemen met uw arts of psychiater.
Laatst bewerkt: 26 aug 2015 20:22 Door Taurusfan.

Re: Het zit niet altijd mee..... 17 apr 2017 11:38 #3

Zit ik in Koblenz op koppie 4. Tis hard werken daar, je moet steeds op het uitrijsein letten en als die veilig komt moet je naar het eind van het perron lopen anders staat er een rare muur in beeld. Maar 't was mooi weer dus geen probleem. Ineens een fluit van onmiskenbaar een stoomloc maar niks te zien. Dan komt er één de hoek om vanuit Moselweiss, staat achteruit en dendert volgas (of is het volstoom) over de 7 met knal-tegenlicht voorbij......
IMG_3685.JPG

Zit ik in Stuttgart op een bankie op spoor 8, komt daar EC 113 op de borden op spoor 9. Was dat niet dat trek-trek ding met twee Stieren van Salzburg naar Frankfurt? Dan breekt ook de zon nog door en even later komt er een mooie schoogepoetste Stier binnen. Soms zit het mee....

IMG_3856.JPG

Wil ik wat goederentreinen (Auf Neudeutsch; Cargo's) fotograferen die vanuit Stuttgart naar de Geislinger Steige gaan dus met de S-Bahn een stukje die kant op. Stuttgart-Obertürkheim, de hoofdlijn ligt oostelijk van de S-Bahn maar om 11 uur heb je nog tegenlicht. Er is nog een perron vanwaar je wel goed fotolicht hebt maar dat is duidelijk niet meer in gebruik, geen bankjes, geen borden, alleen nog een hoop onkruid en een trap naar de tunnel maar die zal dus wel afgesloten zijn. Dus dan maar wachten tot de zon gedraaid is. Dan komt er een gloednieuwe witte Vectron met een olietrein voorbij, maar ja, tegenlicht dus ik heb niet eens een foto gemaakt. Zal ik toch eens in die tunnel kijken? Je raadt het al, het ongebruikte perron is niet afgesloten.....

Ron

Laatst bewerkt: 17 apr 2017 18:06 Door Taurusfan.

Re: Het zit niet altijd mee..... 26 jun 2017 20:23 #4

Faak am See, deel 2

Ben je een weekje in Karinthië, zit je in Villach op een Joegoslavische Stier te wachten, wie rijdt daar plotseloos langs......

c1_2017-06-26.jpg

Maar dan is er nog de Cobra. Ik heb hem al weleens gezien maar hij is helemaal zwart met grijze opschriften en plaatjes, dat is een heel mooi contrast als hij schoon is en tot nu toe had hij alleen nog maar lekker goor voor de lens gestaan. Maar in de Lokfinder stond vandaag dat hij om 17.02 uit Rosenbach zou vertrekken naar Villach. Dus die middag ruim op tijd naar Faak am See, een dorp halverwege de grens en Villach want daar staat de zon gunstig om die tijd. Ruim op tijd was wel nodig want het moest een goederentrein zijn, iets anders rijdt daar niet met ÖBB-Stieren, en de tijden van goederentreinen moet je altijd met een uurtje speling nemen. Op zich was het geen straf daar een uurtje te zitten want het was 25 graden met een beetje wind. Om tien over half 5 was er gerommel in de verte te horen, door een rij bomen was er nog niets te zien. Dat zou hem nog wel niet zijn. Even later kwam er een mooi glimmende rode Stier in beeld, ach ik ben hier nou toch. Toen deze dichterbij kwam werd duidelijk dat er nog een Stier achter hing. Het zou toch niet......

c2_2017-06-26.jpg

c4_2017-06-26.jpg

Is er niet een Frans gezegde met iets van histoire en repete

Ron

Re: Het zit niet altijd mee..... 17 nov 2017 22:16 #5

Ik zit in Fürth, vlak bij Nürnberg, op een bankje tussen spoor 5 en 6. De goederentreinen naar Nbg-Rbf gaan over spoor 7 dus daar heb je goed zicht op en de treinen naar het westen gaan over spoor 5 of 6. Ik zie vanuit het Rbf een zwarte Vectron aankomen die dus over de 5 of 6 zal gaan dus ik moet even naar de 7. Als hij dan over de 6 gaat heb ik hem mooi in beeld, als hij over de 5 gaat heb ik niks maar als ik blijf zitten heb ik zeker niks. Er is voldoende tijd om naar de 7 te lopen, ze staan allemaal even voor het inrijsein te wachten om in te voegen tussen de ICE's richting Würzburg. Als ik op de 7 de trap op kom hoor ik achter me een raar gefluit en even later vliegt de Railadventure-103 met daar achter een volledig volgekledderde 420 over spoor 4. Als ik was blijven zitten op spoor 5.......

103_2017-11-17.jpg

...en om het feest compleet te maken is die zwarte Vectron ook nog over de 5 gegaan.

Ron

Laatst bewerkt: 18 nov 2017 11:46 Door Taurusfan.

Re: Het zit niet altijd mee..... 15 mei 2018 22:55 #6

Sta je in Hamburg, hoor ik een vreemd gezoem. Ik draai me om en daar istie weer. Hij rijdt weer lekker door en ik sta onder een bruggetje dus naar voren lopen heeft geen zin en t barst van de palen dus weer een foto van likmedingetje. Ik moet vaker naar Duitsland......

h2_2018-05-15.jpg

Ron

Re: Het zit niet altijd mee..... 16 mei 2018 10:25 #7

Wat is dit voor ding?
The Fonz
Ik spoor niet maar tram!

Re: Het zit niet altijd mee..... 16 mei 2018 23:19 #8

Klik

Ron

Laatst bewerkt: 16 mei 2018 23:24 Door Taurusfan.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.67 seconden